vrijdag 17 juli 2015

Vakantie Gran Canaria

Voor een aantal weken terug zat ik naar allerlei vakantie aanbiedingen te kijken, omdat het weer in Nederland ook niet erg mee werkte en ik wilde er heel graag even tussen uit.
Samen met mijn man besloten we om naar Gran Canaria te gaan en heb bij de reisorganisatie gevraagd of glutenvrij een probleem was.
Ik moest het zelf aangeven als we aan waren gekomen op de locatie.
Omdat we vaak naar Spanje zijn geweest waar het een glutenvrij walhalla is, nam ik aan dat dit op de eilanden ook zo was, maar toch nam ik mijn dieetkaartjes mee voor het geval ze mij niet zouden begrijpen.
Na een prachtige vlucht en een busreis kwamen we s'avonds aan toen het al donker was. We hebben ingecheckt, nog wat gedronken en op tijd naar bed gegaan.
De volgende morgen zijn we naar de eetzaal gegaan waar ik melde dat ik glutenvrij moest eten. Helemaal geen probleem, ik kreeg gelijk een heel brood van het merk Bimbo.
Het was niet alleen glutenvrij maar ook nog eens lactose vrij, moet heel eerlijk zeggen dat het erg lekker brood was, en helemaal niet droog.
Voor het beleg en andere eten hadden ze een groot beeldscherm een allergenen info voor iedereen die een allergie heeft.
 
Het is gewoon prachtig om te zien wat daar allemaal kan waar we in Nederland nog tegen aan lopen. Als ik iets niet vertrouwde werd er ter plekke wat anders voor mij klaar gemaakt. 
Alle gewone brood lag op afstand van de rest, toch nam ik nooit een risico door als laatste te gaan eten omdat er ook kinderen aanwezig waren tijdens het eten.
We hebben een prachtige week gehad en genoten van alles en vooral het onbezorgde uit eten gaan. Het weer was er ook geweldig, we zouden zo weer terug willen gaan.
Hier kan Nederland nog wat van leren!!

5 opmerkingen: