dinsdag 31 juli 2012

Smedesfinefood

Via de mail heb ik contact gehad met Smedesfinefood en ben ik samen met mijn man uitgenodigd om naar dit bedrijf te gaan kijken. Erik Verbeek die er werkt vond het leuk dat ik zo enthousiast was van thuisvisbakken wat glutenvrij meel was waar ik kibbeling en kip mee kon bakken zodat het een heerlijk laagje kreeg. Ik ben bezig met het organiseren van een glutenvrije markt in het ziekenhuis in Overijssel en wilde het graag op de markt hebben als product en ook om de mensen te laten proeven als ze er gingen eten, dat had ik al met de kok van het ziekenhuis afgesproken omdat ik hem een pot van het meel heb laten proberen. We werden in Bunschoten welkom geheten door Erik zelf die ons een kopje koffie aan bood en ik heb ook kennis mogen maken met de directeur en zijn zoon, erg vriendelijke mensen. Het is een klein maar prachtig familie bedrijf, wat we zagen tijdens de rondleiding. Natuurlijk heb ik na afloop heel veel verteld en ook over het bedrijf wat er tegenover zit bakkerij het Stoepje die ook glutenvrij brood bakt, wat je op de markt bij je zelf af kan halen. Dat wist Erik niet maar ik wel.
Op deze site staat een recept die ik zelf gemaakt heb, het is heerlijk en gemakkelijk in gebruik, probeer het zelf eens uit zou ik zeggen.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je bij Smedesfinefood bent geweest! Ik zou het meer moeten doen, kibbeling bakken. Want het is zoooo lekker. Morgen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon heerlijk ook de zalm als je dat door het beslag haalt, er staan genoeg recepten bij hen op de site, je zou een keer bier beslag kunnen maken met glutenvrij bier er door en dan stukjes kip er mee bakken, zoet zure saus en atjar dan heb je kou loo youk als ik het goed schrijf.

      Verwijderen
  2. Ennuh, dat brood van Het Stoepje, is dat lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het toen niet lekker maar heb het ook niet even in de magnetron gedaan, toch maar een keer weer proberen. Ben altijd huiverig voor kruisbesmetting wil wel een keer weten hoe ze dit bakken......bellen?

    BeantwoordenVerwijderen