dinsdag 16 oktober 2012

Bakkerswereld

Ik ben al heel lang lid van de Bakkerswereld, en kreeg tot mijn grote verbazing een uitnodiging om het 75 jarig jubileum samen met hen te vieren. Ik heb geen bakkerij, ben geen bakker, bak wel voor mij zelf. Je kon een recept insturen wat ik graag had gedaan, maar door tijdgebrek en net terug van een heerlijke vakantie kon ik dit niet redden. Vandaag de officiĆ«le uitnodiging binnen met de route beschrijving en ik mag ons aanmelden voor de lunch, dieet is geen probleem dus morgen maar gelijk even bellen en mijn dieet door geven. Glutenvrij was geen enkel probleem, dat is nog eens goed nieuws.
Maandag 15 oktober 2012 zijn we al heel vroeg richting Rijswijk gereden, waar we werden ontvangen in de mooie oude bakkerij, iedereen kreeg een badge op en dan kon je naar binnen om eerst even koffie te drinken en aansluitend stond er een buffet waar iedereen genoeg van kon eten. Hier staat het programma.Tot mijn grote verbazing komt Anneke Taal bij ons aan tafel zitten omdat ze ook glutenvrij moet eten was dit wel leuk, de ober die ons bediende was heel erg goed op de hoogte maar wist niet dat je ook met bakpapier de broodjes van ons even warm kon maken.
Het zag er heel smakelijk uit en smaakte ook goed. Na de lunch mochten we naar een andere zaal waar het programma begon, het was geweldig wat je allemaal hoorde en wat er in de Bakkerswereld om ging en gaat. Na de pauze sprak Wouter de Vries over de blauwe banaan, en als de bakker achter in hun stoel bleef zitten dat ze dan beter de zaak dicht konden doen, ze moesten wat nieuws bedenken omdat je overal voor een 


euro kon ontbijten, dan zouden de mensen weg blijven bij de bakker.Het was geweldig hoe hij alles vertelde en ik voelde mij wel een blauwe banaan omdat ik altijd vooruit dacht en nooit stil zat. Nadat de winnaar bekend was, konden we een glaasje drinken en er stond een hele grote taart waar iedereen wat van mocht eten, behalve wij, toch hadden ze een gevulde koek van Damhert voor ons en er waren ook heerlijke glutenvrije hapjes.
Wouter de Vries

Ik heb heel wat mensen gesproken en ook Wouter de Vries die ik het glutenvrije magazine aan bood en ik vertelde waar ik allemaal mee bezig was, dan was ik wel een blauwe banaan. Ik kreeg zijn boek! Bij de uitgang kregen we nog een rugzakje waar van alles inzat. Het was een geweldige dag! We brachten Anneke Taal naar Arnhem waar haar man haar op haalde omdat ze zoveel mee had gekregen dan hoefde ze ook niet met het openbaar vervoer. Moe maar voldaan en een hele ervaring rijker zijn wij naar huis gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten