donderdag 15 november 2012

Bakkerswereld

Ik heb op de dag dat ik bij de Bakkerswereld heel veel lekkere dingen gezien die wij niet mogen eten omdat ze niet glutenvrij zijn, dat heeft me niet weer houden om er toch een mail aan te wagen naar de gebroeders van Rooy die heerlijke dingen maakt van bladerdeeg.
De zelfde dag kreeg ik al antwoord wat ik erg snel vond, hij stuurde dit terug:

Geachte mevr,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
In onze optiek is het met enkele aanpassingen in de receptuur mogelijk om bladerdeeg glutenvrij te maken. U zult daarbij de functionele eigenschappen van de glutenvormende eiwitten in de tarwebloem op een andere wijze moeten verkrijgen. Dit kan o.a. door het gebruik van glutenvrije bloem i.c.m. met een of meerdere bindmiddelen of bakpoeders.
Helaas is onze productie er op dit moment niet op ingericht om glutenvrij te produceren, en daarmee mensen met coeliakie te voorzien van de gewenste bladerdeegproducten.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Michael de Wit
Banketfabriek Gebr. van Rooij B.V. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten