donderdag 28 november 2013

Liebster Award



Ik zag op facebook deze Award voorbij komen en had niet gedacht dat ik het ook zou krijgen, aangezien ik niet dagelijks blog en ook maar een paar volgers heb.
Via Sandra Telgen kreeg ik deze Award zij blogt ( klik ) over haar zoontje Dion, die ook coeliakie heeft net als ik.
Ik heb haar blog gelezen en dat deed me blozen, wat ze over mij schreef, dat moeten jullie zelf maar lezen in haar Liebster Award.

Wat moet je doen?

Als blogger word je genomineerd door een mede-blogger. Je schrijft een blogpost over de Liebster Award. In die blogpost komen:
  • de naam en de website van diegene die jou genomineerd heeft;
  • de 11 vragen van de blogger die jou genomineerd heeft, met de antwoorden hierop;
  • nomineer zelf 5 bloggers voor de liebster award.
    deze bloggers mogen niet meer dan 200 volgers en/of 1000 unieke bezoekers per dag hebben.
    deze bloggers mogen de liebster award nog niet eerder ontvangen hebben.
    (Ik zie bij de meeste blogs 11, maar ik hoef er 'maar' 5)
  • 11 (nieuwe) vragen voor de bloggers die jij genomineerd hebt

  • De vragen:
    1. Hoe lang ben je al bekend met Coeliakie? Leerde je het kennen toen jezelf of je kind de diagnose kreeg? of kende je het daarvoor al? Ben al meer dan 10 jaar bekend met Coeliakie, kende het niet van te voren. Toen ik zelf hoorde dat ik Coeliakie had wist ik niet wat het was. Mijn oudste zus heeft het ook. Allebei een late diagnose..

  • 2. Wat vind je het moeilijkste aan het glutenvrije dieet?

  • Het brood eten, denk dat dit wel meer mensen hebben. Er is wel lekker brood op de markt gelukkig, maar eet het niet dagelijks
  • 3. Wat is het lievelingsbrood van jou of van jullie kind?

  • Mijn lievelings brood is de bruine bolletje van DS en de broodjes van Rewe, deze koop ik in Duitsland
    4. Hoe gaat de omgeving met jouw dieet of het dieet van jullie kind om? Wordt er goed rekening mee gehouden?

  • Mijn omgeving gaat er goed mee om, in het begin moest ik alles wel vaak uitleggen. Af en toe kom ik nog wel mensen tegen die er geen moeite voor willen doen, dan doe ik ook geen moeite meer voor hen als ze bij mij op visite komen. 
    5. Wat is jullie lievelingsrestaurant waar goed met het glutenvrije dieet rekening wordt gehouden?

  • Wij hebben meerdere Restaurants waar we graag naar toe gaan, Sirtaki, Woody's, Cherry, Dynasty, Bowlingboerderij, Por Que No in Spanje, enz.
    6. Wat nemen jullie mee aan eten met een dagje uit? of kiezen jullie heel bewust voor een gelegenheid waar wel glutenvrij eten te
    verkrijgen is?

  • Ik neem zelf wel eens wat mee als ik zeker weet dat er niets voor mij is, normaal kan je overal wel wat kopen aan salades en andere dingen die ik ook lekker vind.
    7. Eten jullie in huis met zijn allen glutenvrij? of worden er bepaalde dingen nog wel door de anderen glutenvol genuttigd?

  • Warm eten is helemaal glutenvrij, brood eten ze met gluten, net als bier.Voor de rest is alles glutenvrij hier in huis.
    8. Zijn jullie meer gaan bakken door het glutenvrije dieet?

  • Ik ben wel meer gaan bakken om dingen uit te proberen, zoals Bao Pao wat ik vroeger altijd maakte toen ik nog niet glutenvrij hoefde.
    9. Zijn jullie door het dieet verder naast glutenvrij ook bewuster gaan eten?

  • Wij zijn inderdaad bewuster gaan eten, koop meer verse dingen dan voor heen. 
    10.Welke blogs volg je graag?

  • Ik volg zoveel blogs, en vind ze allemaal erg leuk. Natuurlijk die van Mirjam http://ikbenglutenvrij.nl/ ( klik )die duidelijk uitleg geeft over Coeliakie en veel blogt over alles wat met glutenvrij te maken heeft.
    11.Wat hoop je dat er ooit nog eens glutenvrij op de markt komt.

  • Vietnamese Loempia's, lekker broodje bij Sub Way, loempia van de Chinees, broodje bij Burger King, Bao Pao.

  • En ik nomineer......

  • Miranda Lilian zij blogt: http://yourdailyintake.com/
  • Leuke blog om te lezen, kan ik nog wat van leren op mijn leeftijd!
  • Inge van de Vorst zij blogt onder : http://mam-qwats.blogspot.nl/
  • Wist niet dat haar man een bierbrouwerij had, mooie blog, hoop dat ze deze Award ook leuk vind.
  • Inge Nelis-Knops zij blogt onder : http://www.stapjeterug.blogspot.com
  • Ik vind dit een erg mooie blog omdat ze openhartig schrijft over haar vader die Alzheimer heeft, mijn vader en buurvrouw zijn er aan overleden. Ik bewonder haar enorm.
  • http://www.mamasmiddelburg.nl heb ik leren kennen via Facebook en ook zij gaat een website beginnen voor de Kerst, ze heeft pepernoten gebakken voor het Sinterklaasfeest in Middelburg,
  • Ik heb ze leren kennen in de glutenvrije blogweek, verder ken ik ze niet persoonlijk.
  • Debby Hargeerds zij blogt onder : http://www.maarkelsezoetigheden.nl/info/
  • Ze geeft heerlijke workshops in Overijssel, als ik haar blog zie, loopt het water mij in de mond
De vragen:

1. Hoe lang ben je al bekend met Coeliakie? Leerde je het kennen toen jezelf of je kind de diagnose kreeg? of kende je het daarvoor al?
2. Wat vind je het moeilijkste aan het glutenvrije dieet?
3. Wat is het lievelingsbrood van jou of van jullie kind?
4. Hoe gaat de omgeving met jouw dieet of het dieet van jullie kind om? Wordt er goed rekening mee gehouden?
5. Wat is jullie lievelingsrestaurant waar goed met het glutenvrije dieet rekening wordt gehouden?
6. Wat nemen jullie mee aan eten met een dagje uit? of kiezen jullie heel bewust voor een gelegenheid waar wel glutenvrij eten te
verkrijgen is?
7. Eten jullie in huis met zijn allen glutenvrij? of worden er bepaalde dingen nog wel door de anderen glutenvol genuttigd?
8. Zijn jullie meer gaan bakken door het glutenvrije dieet?
9. Zijn jullie door het dieet verder naast glutenvrij ook bewuster gaan eten?
10.Welke blogs volg je graag?
11.Wat hoop je dat er ooit nog eens glutenvrij op de markt komt?

2 opmerkingen:

  1. 1. Nu 6 jaar geleden kreeg ik de onderzoeken, officieel hoorde ik de diagnose in januari 2008. Ik had er wel eens van gehoord maar wist nog niet eens hoe ik 'coeliakie' moest uitspreken.
    2. Als iedereen ergens lekker staat te genieten en er niets gv voor mij is.
    3. Mam's mikske teffbrood
    4. Men houdt er redelijk goed rekening mee.
    5. Delphi in Sittard, De Lindeboom in Beek en Bagels&Beans
    6. Ik neem meestal 'n appel mee en een reep Eat Natural. Als we verder weg gaan neem ik brood mee. Meestal eindigt een dagje-uit in een restaurant, daar eet ik meestal een salade.
    7. De warme hap is zo goed als altijd glutenvrij.
    8. Nee, ik ben geen bakkoningin ;-)
    9. Ja, we zijn zeker bewuster en gezonder gaan eten!
    10. Heel verschillende blogs, over Alheimer, hobbies, coeliakie ....
    11. Geen idee .....
    Bedankt voor je nominatie! Ooit heb ik besloten om awards niet meer op mijn blog te zetten en door te geven, vandaar dat ik mijn antwoorden hier heb neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Inge, toch bedankt voor je antwoorden. Ik heb er alle begrip voor, blijf bloggen.
      Liefs Gerda

      Verwijderen