vrijdag 13 december 2013

Plaat pizza gemaakt van Peak's Free From

Ik had een pak Peak's Free From gekocht om er een plaatpizza van te maken, de afbeelding op het pak leek mij heerlijk.
Nadat ik alles had gelezen over hoe je een pizza moest maken, ben ik aan de slag gegaan met het deeg.
Ik heb 250 ml warme melk gebruikt en aan het meel een flinke eetlepel Brusschetta mix aan toegevoegd voor de smaak.
Het deeg was heerlijk om te kneden, en toch maar 7 gram gist toegevoegd en 25 ml olijfolie, terwijl er op de verpakking meer staat als je een grote pizza wilt maken.
Het deeg op de bakplaat gelegd en toen 20 minuten  met een natte theedoek in de oven gezet op 100 graden om het te laten rijzen.

Mooi de tijd om alles klein te snijden en klaar te zetten voor de vulling op de pizza.

Ik heb een potje Italiaanse kruiden ( kruidenmolen ) gekocht bij de Aldi om over de vulling te strooien wat ik normaal ook doe maar dan niet met een molen.

Ik moet eerlijk zeggen, deze pizza bodem was lekkerder als de anderen die ik altijd maak zie hier ( klik )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten